donderdag 23 februari 2012

Dag 191 Nog meer cirkels

Als ik een leuke techniek heb gevonden, wil ik er altijd een paar kaarten mee maken, om te zien hoe de techniek met verschillende manieren, en kaarten uitvalt.
Dus heb ik van de week 145 cirkels gestempeld, en die uitponst.
Ik heb een stuk cardstock dubbelgevouwen, en de randen beinkt met een lichte roze kleur. Daarna de rondjes opgepakt. Ik heb niet echt een kleuren schema aangehouden, wat voor iemand met mijn behoefte aan symmetrie best een uitdaging is.

Toen dat klaar was heb ik een ATC gemaakt. Bij het maken daarvan heb ik expres niet de kleuren gebruikt die in de rondjes zaten. Zowel om het contrast groter te maken, maar ook vanwege de tekst die op de rondjes staat.

Voor de ATC heb ik eerst een tak gestempeld op een ATC. Daar ook een masker van geknipt, en de tak gemaskerd. Daarna heb ik een script half over de ATC gestempeld, een beetje scheef. En het geheel gesponsed met Distress inkt.

Voor de bloemen heb ik de tak nog 3x in rood op een stuk cardstock gestempeld, en de bloemen met een heel oude, heel kleine bloemenpons uitgeponst. Voor de hartjes van de bloemen, heb ik de hotfix gebruikt.
De bloemen heb ik met 3D lijm aan de ATC vastgemaakt.


When I learn a new technique which I like, I always make several cards with it. So I can discover if I like the technique in different ways.
So I stamped 145 circles this week, and punched them out.
I folded a piece of cardstock in half, and inked the edges in a very light pink. Then I glued the circles on it. I didn't do that in a kind of colour scheme, which is difficult for someone with a need for symmetrie like myself.

When that was finished I made an ATC. I didn't use the colours I used on the circles. Not only because there is more contrast that way, but also because of the text on the circles.

For the ATC I stamped a branch on an ATC. I cut a mask and masked the branch. I stamped a script half over the ATC, a bit out of line. And sponged the complete ATC with distress ink.

For the flowers I stamped the branch 3 more times on a piece of cardstock, and punched the flowers with a very old, very small flower punch.
I used the hotfix to attache some glimmer to the heart of the flowers, and attached them with 3D glue to the ATC.

Geen opmerkingen: