donderdag 9 februari 2012

dag 176 Kerstkaart

Met elke nieuwe techniek die ik leer wil ik, minstens, 1 kerstkaart maken. En toen deze mini kerstset van de week binnenkwam kon dat heel goed samengevoegd worden.

Voor het tafeleel heb ik eerst maskers geknipt, 1 van de sneeuwman, en een serie kerstbomen.
Daarna heb ik eerst de sneeuwman gestempeld,die gemaskerd, en de bomen er omheen gestempeld, steeds de gestempelde boom gemaskerd. en daarom heen de bomen.En met grijsblauwe distress inkt gesponsed. En daar nog sneeuwvlokken over gestempeld.

De voorgrond heb ik eerst met inkrefeshener besproeid. Ik zag vanmorgen een tutorial van Tim Holtz, en dacht dat dat een mooie toevoeing aan deze techniek zou zijn.
Daarna heb ik het papier ook gesponsed, met dezelfde inkt als de kaart.
Ik heb een raam uitgescheurd, en met 3 touwtjes vast gemaakt.
Kaarten op elkaar geplakt, en daarna nog een sentiment gestempeld en uitgeponst.


I want to make at least one christmas card with every new technique I learn. And when this mini set of stamps arrived this week, I thought it could combine those two.

For the scenery I have first cut out a lot of masks. One snowman, and a lot of trees. Then I stamped the snowman, masked it, and stamped the tree around it. Masking each one when I went along. Then I sponged it with gray/blue distress ink.
\For the front I sprayed inkrefreshener over a piece of white cardstock I saw a Tim Holtz tutorial this morning, and thought this would make a good extra to this techniek.
I sponged the same distress ink over the front. teared a window out of the cardstock, rolled it, and fastened it with 3 pieces of scrappers floss.
I glued the cards together, stamped a sentiment, punched it out, and glued it in the corner.

1 opmerking:

Fenny zei

gaaf, vet en cool Marrigje, ook hier die mooie rol en dat ga ik een keertje proberen. Dus ja "pikken' van je....

liefs van fenny