zondag 11 september 2011

Dag 33 Good luck

Gisteren niet geblogd, bewust niet. Na 2 dagen intensief voor een kitten te hebben gezorgd, overleed hij toch aan het eind van de middag. Ik kon het toen niet opbrengen een gezellig blog over een kaart ofzo te schrijven, nog los van het feit dat ik niets kon maken.

Tijdens het opruimen van de kasten vorige week, vond ik meer leuks dat er om vroeg gebruikt te worden.
Deze bloem heb ik gestempeld met versamark, en toen ingekleurd met Derwent Pastels. Pastels zijn niet alleen zacht van kleur, het werkt ook heel zacht. Het resultaat is levendig, en subtiel.

Toen ik het van de week in mijn handen had, en ook bezig was mijn stansen op te ruimen, had ik een vaag idee. De Nestabilitie, die ik laatst gekocht had, was helemaal goed voor deze bloem. Dat was ook zo, maar dan moet het nog een kaart worden, en dat was ingewikkelder.
Eerst had ik de grootste stans gebruikt, en die gemat met lichtblauw. Wel leuk, maar niet goed. Dus een maatje kleiner gestansd, en de kaart dwars gezet.
Voor de achtergrond bloemen gestempeld met versamark.
Voor wat meer kleur, bloemen gestempeld op DCP papier en uitgeknipt, en over de kaart gestooid (nou ja, bij wijze van spreken)
Als laatste een tekstje stempeld, uitgeponsed en verhoogd opgeplakt.

Stempels- Stampin Up
Pons - Stampin Up
Stans- Labels 18 Spellbinder nestabilities



Yesterday I didnt blog. I didnt feel like it. After taking care of a little kitten for 2 days, it died anyway. I just couldnt write a blog about a card or something. And I wasnt able to make anything anyway.

When I was reorganizing my cupboard last sunday, I found all sort of things, asking to be used.
This flower I stamped with versamark, and coloured with Derwent Pastel Pencils. Pastels arent only soft of colour they are also very soft to work with, and the result is vivid and subtile.

When I saw it this week, while I was reorganising my dies, I just knew it would fit perfectly with this Nestabilitie. I was right, but making a card with it, was a different story.

First I used the biggest die, and made a blue mat for it, that was good, but not what I wanted. So I used a smaller size and turned the card.
For the background I stamped flowers with versamakr. To add some more colour I stamped some flowers on DCP paper, and cut them out. I sprinkled the flower on the card (as a matter of speaking)
To finish I stamped a sentiment and punched it out. It was glued a bit raised.

Stamps - Stampin Up
Punch- Stampin Up
Die- Labels 18 Spellbinder Nestabilitie.

1 opmerking:

Irene zei

Ach wat zielig!
Ondanks jouw intense zorg toch nog overleden.
Een ding is zeker, in haar/zijn korte leventje heeft ze liefde en warmte mogen ervaren!
Sterkte!