dinsdag 30 augustus 2011

Dag 21 Tyvek

Als lid van de Kicostampers mailinglist, wordt er van me verwacht dat ik actief meedoe aan de uitdagingen. Dat probeer ik dan ook elke maand te doen, al is het soms wel een opgave om op tijd mijn kaartje op de bus te doen.
Daarom was ik zondag dus erg bezig met Tyvek.

Tyvek is materiaal dat gebruikt wordt voor enveloppen. Je kunt er met inkt enzo op spelen, en als het daarna verhit wordt, gaan de vezels smelten door de warmte, en daardoor kunnen er leuke dingen ontstaan.

Ik ken Tyvek, heb het gezien, maar nog nooit echt mee gewerkt. Toen ik het ging verhitten ging het zo grappig smelten, dat het gewoon een soort bloemen werden. Dus ben ik door gegaan met verhitten.

De kaart erom heen heb gemaakt met embossingpoeder en sponsen.

Stempels- Stamp Camp
Inkt- Distress
Pons(blaadjes) Stampin Up



Detail Tyvek.



As a member of the Kicostampers mailinglist, they expect me to participate in the challenge every month. Which I always try to do, but sometimes it is more a time challenge than anything else.

Last sundays I was playing with Tyvek. Tyvek is fun stuff, it can be inked, and if it is heated after that, the fibers will react to the heat and melt in a fun way. It gives great embellisments for cards.

I have known about Tyvek for years, and kept to use, but last sunday was the first time I accually worked with it. When I started heating it, it became so like a flower that I kept heating it.

The card is made with spunge and heat embossing.

Stamps - stamp Camp
Ink- Distress
Punch (leaf)- Stampin Up

Geen opmerkingen: