maandag 23 augustus 2010

Uitdaging Augustus 2

Omdat ik niet met vakantie ga, en graag post krijg :o) Had ik me opgegeven voor 2 augustus kaarten. Dat betekend dat ik er ook 2 moet maken, maar dat is geen punt, want ik maak altijd een serie van de nieuwe techniek. Om die goed onder de knie te krijgen.




Deze keer waren het 4 kaarten die een soort van serie vormen. Ik wilde dus de vierde kaart in de zelfde stijl maken als de andere 3. Alleen de groene distress inkt, was zo mooi doorgelopen, dat ik een donkere achtergrond kreeg. Ik heb het wel geprobeerd, maar kleuren met Coloursoft poloden ging niet.
Tja, en dan? Een kaartje erop? Behalve dat ik altijd vind dat dat de uitdaging niet is, vond ik het ook niet passen in de serie van 4.
Dan maar Paper Piecing. Een techniek die ik altijd graag mag doen met stempels. Daartoe stempel ik de stempel een aantal keer op verschillende ondergronden. De losse onderdelen worden dan uitgeknipt. En op de ondergrond geplakt, waar ook een stempel geplaatst is. In dit geval heb ik de jurk op parelmoerachtig papier gestempeld, en daarna ingekleurd met Coloursoft potloden.



Voor een wat meer ruimtelijk effect heb ik het lintje van de hoed met een draadje gemaakt, en zijn de bloemen gemaakt met flower soft. Als je op de foto klikt kun je de details beter zien.

De tekststempel is een ElkeStamp. Gekocht op de beurs in Zeist. Helaas heeft ze geen webwinkel, want ik zag op haar blog dat ze weer nieuwe tekststempels heeft. Ik ga maar alvast sparen voor de beurs in April. :o))

Geen opmerkingen: