vrijdag 23 april 2010

Puzzelkaart deel 2


Vanmorgen kreeg ik bericht dat mijn andere puzzelkaart was aangekomen.
Dan kan ik hem plaatsen.

Deze kaart is net even anders dan de eerste.
De hoekstempels zijn Michael Strong mini stempels (hoewel ik kleinere heb, zijn het in zijn serie echt ministempels :o))
Gekleurd met de Pearl Ex aquarelverf (ja, ik weet het, verslaafd :o))

Voor de rest van het randje heb ik een serie stempels gezet met zwarte Stazoninkt, ook ingekleurd met Pearl Ex aquarelverf. Je kunt het op de foto slecht zien, maar daardoor komt er een glimmer op de kaart te liggen. Deze stempels zijn van allerlei merken.
De randjes heb ik daarna uitgesneden, en in stukjes van 1cm gesneden. 10 cm is nl maar een heel klein stukje, en met een StrongStamp op de hoek, blijft er dus maar een klein stukje over voor een mozaik. Het moeilijkste was voor mij om het niet symetrisch of systhematisch (van groot naar klein ofzo) te doen. Tegelijk wilde ik zorgen dat er geen verloop was in kleuren.
Dat is wel redelijk gelukt.

Omdat mijn vorige beertje met een aardbei was gestempeld, wilde ik deze met een appel doen. Echter de verhouding Appel, Hoofdje was verkeerd. Daar moest iets bij. De kraag was oorspronkelijk een doorgesneden sinaasappel, en dan de helft. Ik wilde hem gebruiken als rokje, maar ook dat 'was' het niet. Min of meer per ongeluk werd het een kraag. Nu is het een Zwarte Piet volgens mijn zoon (6 jaar) De ontvangster vond het een clowntje.

De armen zijn bloemblaadjes, gestempeld met oranje stazoninkt. De voetjes zijn eigenlijk bedoeld als kauwgomballen in een kauwgomballen aparaat. Het petje is een blaadje voor een zonnebloem.

Het hoofdje is een stempel van Stamping Back. de andere stempels zijn van Stampin Up.

Geen opmerkingen: