vrijdag 6 november 2009

Paper casting deel 2



Nog een kaartje gemaakt met de paper casting techniek. Op de Kicostampers lijst is dat de techniek van de maand. Dat is leuk want dan maak ik gelijk een hele serie kaartjes en heb op die manier een techniek gelijk goed onder de knie. Deze techniek kende ik al, en vind ik erg leuk. Om niet te zeggen Heel erg leuk. Doordat het op de kicostamp site heel goed wordt uitgelegd, heb ik er toch weer dingen bij geleerd, en weer op een andere manier leren paper casten. Blijft leuk trouwens :D.

Deze bloemen stempel heb ik ooit eens gekocht. Vond het een stomme stempel, maar moest hem toch hebben. Eigenlijk heb ik niet zo veel met bloemen, en met retro bloemen al helemaal niet.
Maar op een of andere manier hoort deze stempel bij mij, want hij moest besteld, en ik heb hem eigenlijk al heel vaak gebruikt. Voor deze techniek is hij perfect.

De achtergrond heb ik gemaakt met 2 stempels. De onderste is een achtergrond stempel van de stempelwinkel geloof ik. De bovenste is een stamp wheel van Stampin Up.
Ergens op de kaart afplakken met schilderstape, en dan de ene stempel zetten tot net over de rand van het tape.
Inkt laten drogen, tape verplaatsen naar net over de stempel, zodanig dat de stempel afdruk niet meer te zien is.
Dan de tweede stempel zetten, op het andere deel van de kaart, weer net over het tape.
Daarna heb ik de stempels ingekleurd met Stabilo stiften. Die lagen nog uit de kast.
De gele krullen zijn gekleurd met een atyou Spica stift en is heel erg glitterig. Dat is op de foto niet goed te zien, maar als het licht er goed op schijnt, glittert de kaart je tegemoet.

Over de naad, waar de stempels bij elkaar komen, heb ik een randje gemaakt, met een lintje er op.
En dan de paper casting toegevoegd.
Nog even naar gekeken maar meer dingen zou de kaart geloof ik geen goed doen. Dus ik laat het zo.

Geen opmerkingen: